Jak wygląda współpraca z blogerem kulinarnym? Zalety reklamy na blogu kulinarnym
Joanna Kaźmierczak
Fotografka kulinarna z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w stylizacji jedzenia, a także w zdjęciach dla restauracji. Sprawia, że zdjęcia zaczynają opowiadać historię.
Szukasz ciekawego sposobu na reklamę swojej restauracji, produktów spożywczych? A może chcesz dotrzeć do nowych odbiorców? Pomoże Ci w tym współpraca z blogerem. Sprawdź, jakie są zalety tego oraz jakie formy promocji najczęściej się wykorzystuje.
Jak wygląda współpraca z blogerem kulinarnym?
Wiele marek, agencji reklamowych, decyduje się na współpracę z blogerami. To sposób na dotarcie do nowych odbiorców, którzy, dodatkowo, są zaangażowani w treści tworzone przez twórcę, regularnie go/ją śledzą. Korzystają z tego zarówno firmy z branży beauty, elektronicznej, jak i spożywczej/gastronomicznej.
Jak przebiega taka współpraca? Po nawiązaniu kontaktu i ustalenia ogólnych warunków określa się formę promocji (o tym napiszę za chwilę), cechy/zalety produktu/usługi, jakie mają zostać wyeksponowane (oczywiście, o ile są zgodne ze stanem rzeczywistym), a także datę publikacji treści. Ważnym elementem jest także miejsce, w którym publikowana jest reklama. W tym wypadku będzie to oczywiście blog kulinarny, ale zazwyczaj zakres działań rozszerza się także o social mediach, głównie Instagram.
Marka, która decyduje się na współpracę z blogerami, może określić, że przed publikacją wpisu/zdjęć, chce je sprawdzić oraz zaakceptować. I z najważniejszych informacji o tyle. Przejdź dalej, aby dowiedzieć się, jakie formy reklamy są popularne.
Chcesz reklamować się na blogu kulinarnym?
Napisz do mnie, a przygotuję wpis oraz unikalne zdjęcia, które opublikuje na blogu mykitchenlife.pl.
Reklama na blogu kulinarnym – formy promocji
W zależności od celów kampanii, współpraca z blogerami może przybierać różne formy i poniżej przedstawiam te najpopularniejsze.
Przepis/wpis z lokowaniem produktu
Najchętniej wybieraną opcją jest wpis z lokowaniem produktu, który może łączyć kilka działań:
- opracowanie przepisu z wykorzystaniem wskazanego przez Ciebie składnika;
- krótki opis składnika, przedstawienie jego cech, korzyści ze stosowania;
- podlinkowanie do strony producenta/produktu w sklepie internetowym.
Co ciekawe, to nie musi chodzić wyłącznie o produkty spożywcze – takie wpisy przygotowuje się też w oparciu o sprzęty/akcesoria kuchenne.
Jeśli chcesz zobaczyć przykłady wpisów z lokowaniem produktu, zapraszam na mojego bloga kulinarnego, na którym znajduje się reklama zdrowych olejów.
Zdjęcia z lokowaniem produktu
Zdjęcie z lokowaniem produktu może być także samodzielną formą reklamy, wtedy najczęściej umieszczane jest nie na blogu kulinarnym, a na Instagramie/Facebooku – sprawdź przykład.
Recenzje na blogu kulinarnym
Planujesz kampanię promocyjną nowej książki kulinarnej lub wprowadziłaś/-eś do sklepu sprzęt AGD? Możesz zlecić recenzję swojego produktu na blogu kulinarnym.
Tylko, aby taka recenzja była rzetelna i obiektywna, a w konsekwencji wyglądała naturalnie, nie możesz nakazywać, co ma się w niej znaleźć. Musisz się liczyć z tym, że w trakcie testów bloger odkryje i odpisze pewne minusy. Czy jest się czym martwić? Nie, tym lepiej nawet, ponieważ test będzie wiarygodny dla odbiorców. I na moim blogu mam na to dowód – sprawdź recenzję patelni Woll.
Tego rodzaju współpraca z blogerami jest też chętnie wybierana przez właścicieli obiektów gastronomicznych.
Reklama na blogach kulinarnych – korzyści
Dlaczego warto podejmować współpracę z blogerami kulinarnymi? Pierwszy powód jest prosty, chociaż, jak się za chwilę przekonasz, niekoniecznie najważniejszy – dzięki temu można dotrzeć do nowych odbiorców.
Co jest bardziej istotne według mnie? Jeśli działasz w branży spożywczej/okołospożywczej, to właśnie obserwatorzy blogów kulinarnych są Twoimi docelowymi odbiorcami. Tym samym zwiększasz szansę na sprzedaż/zwiększenie rozpoznawalności marki.
I nie zapomnij o jeszcze jednej korzyści – użytkownicy chętnie korzystają z polecenia osób, które znają z sieci/obserwują, zwłaszcza jeśli ich profil treści jest spójny z tym, co reklamują. Często zdarza się tak, że potencjalni klienci znają Twoją markę i kojarzą jej produkty, ale wcześniej z różnych względów nie decydowali się na zakup, a zrobili to po zobaczeniu wpisu sponsorowanego na blogu swojego ulubionego twórcy.
Chcesz opublikować reklamę na blogu kulinarnym?
Skontaktuj się ze mną, a ja przedstawię propozycje gotowych działań.