fbpx

Jak wygląda współpraca z blogerem kulinarnym? Zalety reklamy na blogu kulinarnym

Joanna Kaźmierczak

Fotografka kulinarna z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w stylizacji jedzenia, a także w zdjęciach dla restauracji. Sprawia, że zdjęcia zaczynają opowiadać historię.

Stylizacja jedzenia oleje

Szukasz ciekawego sposobu na reklamę swojej restauracji, produktów spożywczych? A może chcesz dotrzeć do nowych odbiorców? Pomoże Ci w tym współpraca z blogerem. Sprawdź, jakie są zalety tego oraz jakie formy promocji najczęściej się wykorzystuje.

Jak wygląda współpraca z blogerem kulinarnym?

Wiele marek, agencji reklamowych, decyduje się na współpracę z blogerami. To sposób na dotarcie do nowych odbiorców, którzy, dodatkowo, są zaangażowani w treści tworzone przez twórcę, regularnie go/ją śledzą. Korzystają z tego zarówno firmy z branży beauty, elektronicznej, jak i spożywczej/gastronomicznej.

Jak przebiega taka współpraca? Po nawiązaniu kontaktu i ustalenia ogólnych warunków określa się formę promocji (o tym napiszę za chwilę), cechy/zalety produktu/usługi, jakie mają zostać wyeksponowane (oczywiście, o ile są zgodne ze stanem rzeczywistym), a także datę publikacji treści. Ważnym elementem jest także miejsce, w którym publikowana jest reklama. W tym wypadku będzie to oczywiście blog kulinarny, ale zazwyczaj zakres działań rozszerza się także o social mediach, głównie Instagram.

Marka, która decyduje się na współpracę z blogerami, może określić, że przed publikacją wpisu/zdjęć, chce je sprawdzić oraz zaakceptować. I z najważniejszych informacji o tyle. Przejdź dalej, aby dowiedzieć się, jakie formy reklamy są popularne.

Chcesz reklamować się na blogu kulinarnym?

Napisz do mnie, a przygotuję wpis oraz unikalne zdjęcia, które opublikuje na blogu mykitchenlife.pl.

Reklama na blogu kulinarnym – formy promocji

W zależności od celów kampanii, współpraca z blogerami może przybierać różne formy i poniżej przedstawiam te najpopularniejsze.

Przepis/wpis z lokowaniem produktu

Najchętniej wybieraną opcją jest wpis z lokowaniem produktu, który może łączyć kilka działań:

  • opracowanie przepisu z wykorzystaniem wskazanego przez Ciebie składnika;
  • krótki opis składnika, przedstawienie jego cech, korzyści ze stosowania;
  • podlinkowanie do strony producenta/produktu w sklepie internetowym.

Co ciekawe, to nie musi chodzić wyłącznie o produkty spożywcze – takie wpisy przygotowuje się też w oparciu o sprzęty/akcesoria kuchenne.

Jeśli chcesz zobaczyć przykłady wpisów z lokowaniem produktu, zapraszam na mojego bloga kulinarnego, na którym znajduje się reklama zdrowych olejów.

Aranżowane zdjęcie produktowe olejów

Zdjęcia z lokowaniem produktu

Jak się pewnie sam/-a domyślasz, przepis to za mało, w końcu, aby pobudzić wyobraźnię odbiorców, trzeba pokazać, jak smaczne danie może wyjść z prezentowanego składnika. Dlatego dodatkowo wykonuje się zdjęcie z lokowaniem produktu. Może to być sesja krok po kroku z przygotowania potrawy lub tylko końcowy efekt z produktem w tle.

Zdjęcie z lokowaniem produktu może być także samodzielną formą reklamy, wtedy najczęściej umieszczane jest nie na blogu kulinarnym, a na Instagramie/Facebooku – sprawdź przykład.

Zdjęcie reklaowe dla marki Hochland

Recenzje na blogu kulinarnym

Planujesz kampanię promocyjną nowej książki kulinarnej lub wprowadziłaś/-eś do sklepu sprzęt AGD? Możesz zlecić recenzję swojego produktu na blogu kulinarnym.

Tylko, aby taka recenzja była rzetelna i obiektywna, a w konsekwencji wyglądała naturalnie, nie możesz nakazywać, co ma się w niej znaleźć. Musisz się liczyć z tym, że w trakcie testów bloger odkryje i odpisze pewne minusy. Czy jest się czym martwić? Nie, tym lepiej nawet, ponieważ test będzie wiarygodny dla odbiorców. I na moim blogu mam na to dowód – sprawdź recenzję patelni Woll.

Tego rodzaju współpraca z blogerami jest też chętnie wybierana przez właścicieli obiektów gastronomicznych.

Naleśniki na patelni - zdjęcie reklamowe

Reklama na blogach kulinarnych – korzyści

Dlaczego warto podejmować współpracę z blogerami kulinarnymi? Pierwszy powód jest prosty, chociaż, jak się za chwilę przekonasz, niekoniecznie najważniejszy – dzięki temu można dotrzeć do nowych odbiorców.

Co jest bardziej istotne według mnie? Jeśli działasz w branży spożywczej/okołospożywczej, to właśnie obserwatorzy blogów kulinarnych są Twoimi docelowymi odbiorcami. Tym samym zwiększasz szansę na sprzedaż/zwiększenie rozpoznawalności marki.

I nie zapomnij o jeszcze jednej korzyści – użytkownicy chętnie korzystają z polecenia osób, które znają z sieci/obserwują, zwłaszcza jeśli ich profil treści jest spójny z tym, co reklamują. Często zdarza się tak, że potencjalni klienci znają Twoją markę i kojarzą jej produkty, ale wcześniej z różnych względów nie decydowali się na zakup, a zrobili to po zobaczeniu wpisu sponsorowanego na blogu swojego ulubionego twórcy.

Joanna Kaźmierczak stylizacja żywności

Chcesz opublikować reklamę na blogu kulinarnym?

Skontaktuj się ze mną, a ja przedstawię propozycje gotowych działań.