fbpx

Świąteczne zdjęcia produktowe – przykłady 5 aranżacji krok po kroku

Joanna Kaźmierczak

Fotografka kulinarna z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w stylizacji jedzenia, a także w zdjęciach dla restauracji. Sprawia, że zdjęcia zaczynają opowiadać historię.

Świąteczne zdjęcie produktowe na social media

Zbliżają się święta, a Ty chcesz pokazać swoim klientom, że oferowane przez Ciebie produkty idealnie nadają się na prezent? Potrzebujesz zdjęć, które nie pozostawią ani cienia wątpliwości co do tego. Pokażę Ci kilka przygotowanych przeze mnie aranżacji i podpowiem, jak powstawały.

Zdjęcia produktowe do social mediów a real time marketing

Tematyczne, aranżowane zdjęcia produktowe, o których będą dzisiaj pisać, tworzone są przede wszystkim z myślą o publikacji w social mediach, mogą zostać także wykorzystane w kampaniach reklamowych na Facebooku czy Instagramie. Związane są z real time marketingiem i odpowiadają na aktualne potrzeby zakupowe. 

Po co je tworzyć? Ponieważ prezentują Twój produkt od nieco innej strony, inspirują, pobudzają wyobraźnię. No i wpisują się w świąteczny klimat, a tego wymaga marketing w tym okresie. 

I myślę, że raczej nie muszę Cię przekonywać, dlaczego warto zrobić/zlecić sezonowe zdjęcia produktowe, które będą zachęcać do zakupu. Teraz tylko pozostaje pytanie, jak się do tego zabrać. Mam na to odpowiedź, a tak właściwie 5 odpowiedzi, ponieważ omówię stworzone przeze mnie aranżowane zdjęcia produktowe. Zaczynamy?

Piszę dziś z punktu widzenia sprzedawców, którzy potrzebują tego typu zdjęć, aczkolwiek moje wskazówki przydadzą się też początkującym fotografom/fotografkom, którzy chcą rozbudować swoje portfolio.

Aranżowane zdjęcia produktowe

Chcesz, aby Twoje zdjęcia produktowe były angażujące, inspirowały i pobudzały wyobraźnie? Chętnie o to zadbam.

Zdjęcie produktowe nr 1 – pakowanie prezentów

Pierwszym pomysłem na aranżowane zdjęcie produktowe jest kadr pokazujący pakowanie prezentu, a dokładniej, tego, co masz do zaoferowania. I tutaj zadanie jest całkiem proste, ponieważ wystarczy zebrać pasujące do tematu elementy, takie jak papier do pakowania, wstążki, świąteczne ozdoby.

Wskazówka
Postaw na świąteczną kolorystykę, czyli zieleń, czerwień, biel lub złoto.

W przypadku tego typu sesji warto od razu stworzyć całą historię – spójrz, na proponowane przeze mnie kadry:

  1. wkładanie produktu do opakowania;
  2. produkt na opakowaniu;
  3. pakowanie produktu;
  4. pięknie zapakowany produkt.

Jednocześnie w tego typu zdjęciach dobrze jest wykorzystać czynnik ludzki, ponieważ to zwiększa zaangażowanie oraz zmniejsza dystans pomiędzy Tobą a odbiorcą.

W efekcie takiej rozbudowanej sesji będziesz mieć kilka spójnych zdjęć do publikacji w social mediach, które pokazują, że Twój produkt może stać się wyjątkowym pomysłem na prezent. Natomiast do samego pakowania możesz podejść na 2 sposoby:

  • pokazać, jak ładnie zawinąć prezent, zainspirować swoich klientów;
  • jeśli w swoim sklepie oferujesz pakowanie prezentu na specjalne życzenie, pokaż, jak będzie on wyglądać, co dostaną klienci.

Wszystkie powyższe wskazówki możesz zastosować bez względu na to, co sprzedajesz. Ale, oprócz tego, zastanów się, jak inaczej pokazać konkretny produkt, przedstawić jego zalety, czy nieco inny sposób wykorzystania. W tym konkretnych przypadku postanowiłam włożyć do kubka ziarenka kawy i zrobiłam to z dwóch powodów:

 

  • podkreślam, że to idealny kubek do kawy dla fotografa/fotografki;
  • sugeruję, w jaki sposób można stuningować prezent, aby był jeszcze lepiej dopasowany do odbiorcy/odbiorczyni.

Zapamiętaj

Element ludzki na zdjęciu zwiększa zaangażowanie, sprawia, że zdjęcie bardziej przyciąga uwagę. Nie musisz pokazywać siebie, wystarczą dłonie złapane w kadrze.

Zdjęcie produktowe nr 2 – świąteczny flat lay

Kolejny pomysł jest bardzo prosty i uniwersalny – to świąteczny flat lay, czyli ujęcie z lotu ptaka. I od razu podpowiem, że takie zdjęcie równie łatwo zrobisz aparatem, co telefonem. W centralnym miejscu możesz położyć swój produkt i wokół niego zaaranżować elementy związane z prezentami, pakowaniem i świętami. To, co u mnie się pojawiło i na pewno sprawdzi się w Twoim przypadku to:

  • wstążki;
  • zawieszki/etykiety prezentowe;
  • gotowy, zapakowany prezent;
  • zawieszki choinkowe;
  • bombki.

Jeśli jest taka możliwość, wybieraj ozdoby w kolorach, które pojawiają się na Twoim produkcie. W innym wypadku postaw na maksymalnie 2-3 kolory i ich się trzymaj podczas szukania dekoracji, w innym wypadku zdjęcie może okazać się chaotyczne.

Świąteczne zdjęcie produktowe skarpetek

Świąteczny klimat dodatkowo podbiją światełka. Tylko nigdy nie układaj łańcucha świetlnego na scence, ponieważ efekt nie będzie ani efektowny, ani magiczny. Przybliż natomiast łańcuch do obiektywu aparatu, aby światełka się rozmyły, tworząc klimatyczny bokeh. Jeśli natomiast fotografujesz telefonem, włącz tryb portretowy i postępuj podobnie, sprawdzając, czy Twój smartfon radzi sobie z tego typu zdjęciami. Jeśli nie, zrezygnuj z tego elementu.

Foto wskazówka

Głównym bohaterem zdjęcia są skarpetki, do których dobrałam tło imitujące drewno, tworząc tym samym bardzo ciepłą, przytulną aranżację. Takie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku większości zimowych tekstyliów, m.in. rękawiczek, czapek, czy wełnianych swetrów.

Zdjęcie produktowe nr 3 – zimowa sceneria

W świątecznych zdjęciach produktowych świetnie sprawdza się sztuczny śnieg, który tworzy zimowy nastrój i tutaj postanowiłam skorzystać z tej wskazówki, tworząc scenkę a’la Mikołaj właśnie dostarcza prezent pod Twoje drzwi.

Na tym zdjęciu pojawiają się podobne akcenty, co wcześniej, czyli są dwa ładnie zapakowane produkty, a na nich (w tym wypadku) kosmetyki, które teoretycznie są w środku. Do tego jeden z produktów znajduje się na saniach, co tworzy „mikołajowy” efekt.

Fotografowany balsam ma w składzie ekstrakt z pomarańczy, cynamon, wanilię i tymianek, dlatego postanowiłam dodatkowo odzwierciedlić to na zdjęciu. Jednocześnie wszystkie te dodatki (oprócz tymianku) są typowo świąteczne, więc mogłyby się pojawić w kadrze nawet i bez tego.

Wykończeniem sceny, która dzieje się „na dworze”, jest śnieg – jak wspominałam na początku, użyłam sztucznego śniegu, który sypałam od góry. Natomiast taki lekko rozmyty efekt burzy śnieżnej uzyskałam, ustawiając dłuższy czas migawki na aparacie.

Zdjęcie produktowe nr 4 – zabawa na śniegu

Kolejny pomysł na świąteczną aranżację zdjęcia produktowego jest bardzo podobny do poprzedniego i wykorzystuje dwa elementy, które się na nim pojawiły, czyli śnieg oraz sanki.

Tutaj występują zaledwie 3 bazowe elementy:

  • sztuczny śnieg rozsypany na tle;
  • sanki św. Mikołaja;
  • produkt wraz z opakowaniem ładnie owiniętym wstążką.

Tyle wystarczy, aby pokazać, że Twój produkt to prezent idealny. Dodatkowo na zdjęciu mogą pojawić się rozmyte światełka oraz zimowe ozdoby – pięknie, elegancko wygląda kwiat bawełny, który, w tym przypadku pojawił się dlatego, że w składzie serum do końcówek włosów znajduje się olejek z bawełny. Takie delikatne nawiązanie dodatkowo pobudza wyobraźnię.

Natomiast, aby dodać nieco koloru, zrobiłam też ujęcie, na którym znajduje się zestaw trzech prezentów w kolorze czerwonym oraz świeży, zielony eukaliptus, który, w połączeniu ze śniegiem, tworzy typową zimową scenerię.

Zdjęcie produktowe nr 5 – prezent pod choinkę

Ostatnim pomysłem na zdjęcie produktowe jest zaaranżowanie kadru pokazującego w dosłowny sposób prezent pod choinkę. I jeśli masz prawdziwą, udekorowaną choinkę możesz:

  • trzymać produkt w ręce na jej tle;
  • ustawić kilka prezentów pod choinką i na górze jednego z nich wyeksponować swój produkt.

Możesz też, tak jak ja, stworzyć wyłącznie określone wrażenie, które bardziej przywołuje pewne skojarzenia, niż bezpośrednio je obrazuje. Aby osiągnąć taki efekt, potrzebujesz:

  • kilku gałązek świerku/jodły;
  • światełek, które zostaną rozmyte w tle;
  • świątecznych ozdób (nie zawsze muszą to być bombki, ja tutaj użyłam złotych gałązek);
  • zapakowanego prezentu wielkości Twojego produktu.

Foto wskazówka

W przypadku tego zdjęcia nawet tło dobrałam tak, aby kolorystycznie pasowało do motywu choinki. Natomiast chcąc uniknąć sytuacji, w której główna zawieszka kolczyków stopiłaby się z tłem, całość ustawiłam w ten sposób, aby tłem dla niej było zapakowane w brązowy papier pudełko. Dzięki temu kolczyk kontrastuje z tłem, jest dobrze wyeksponowany.

Świąteczne zdjęcie produktowe kolczyków

Podsumowanie

Nie wiem, czy zauważyłaś/eś, ale każda z moich dzisiejszych propozycji świątecznych zdjęć produktowych jest bardzo uniwersalna – w większości przypadków wystarczyłoby zamienić produkt, aby stylizacja nadal pasowała. I, chociaż w stylizowanych zdjęć produktowych ważne jest, aby nawiązać do cech głównego bohatera, to w przypadku zdjęć świątecznych na pierwszy plan wysuwa się stworzenie odpowiedniego klimatu, przedstawienie produktu jako pomysłu na prezent. A jeśli przy okazji uda Ci się przemycić jego właściwości, tak jak to zrobiłam, fotografując balsam, serum czy kubek do kawy, to tym lepiej.

I mam jeszcze jedną, podsumowującą, dobrą wiadomość – wcale nie potrzebujesz wielu dodatków do zdjęć, aby stworzyć takie aranżacje. Większość z nich i tak się powtarza, możesz użyć ich w różnych konfiguracjach na kilku zupełnie innych zdjęciach. A jeśli to i tak dla Ciebie za dużo, zgłoś się do mnie. Chętnie stworzę dla Ciebie przepiękne zdjęcia na social media.

Joanna Kaźmierczak stylizacja żywności

Potrzebujesz zdjęć produktowych…

…zgodnych z real time marketingiem? Napisz do mnie, a z chęcią je dla Ciebie wykonam.